Суббота, 28.06.2025, 20:26Приветствую Вас Гость | RSS
Донецкая школа № 64
Меню сайта
Категории раздела
9 класс [39]
10 класс [39]
11 класс [38]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов


Главная » Файлы » Дистанционное обучение 9-11 класс » 9 класс

Украинский язык Уроки 3-4
19.09.2014, 11:04

Украинский язык

Уроки 5-6                                                                  

Тема:   Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому.

Завдання: - поглибити знання учнів про складне речення, будову складносурядного  речення, засоби зв’язку в складносурядному реченні;

-         розвивати уміння і навички розрізняти складні речення різних типів, визначити їх структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному;

-         формувати інтерес до вивчення синтаксису української мови.

Обладнання: дошка, таблиця, картки, підручник.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Структура модуля

1м-м

I. Організаційний момент.

II. Перевірка домашнього завдання

Диференційоване завдання за 3 варіантами:

  • 8б. – вправа 21; 9,10б. – вправа 32; 11,12балів – скласти вірш чи твір-замальовку про «Прихід осені», вживаючи складні речення різних типів.
  • Гра «Мікрофон». Передаючи «мікрофон» по ряду ланцюжком, діти дають відповіді на запитання з розділу «Синтаксису» і  «Морфології»:
  1. Що вивчає «Синтаксис» ?
  2. Яке речення називається простим?
  3. Яке речення називається складним?
  4. Які типи складних речень ви знаєте?
  5. Що таке сполучник?
  6. Які типи сполучників виділяють? Назвіть приклади?
  • Тест  для самоконтролю. – (Додаток до уроку)

III. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку: «Складне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому».

Мета уроку: поглибити знання  про складне речення, будову складносурядного речення, засоби зв’язку в складносурядному реченні; розвивати уміння і навички розрізняти складні речення різних типів, навчитися визначати їх структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному.

На дошці записані речення:

Записати речення, підкреслити в кожному граматичні основи. Довести, що речення є складносурядними. Визначити, до яких розрядів належать вжиті для зв´язку їхніх частин сполучники.

1. Старенька хата сперлась дахом в сад, а вишня в стріху свої гілки горне.

2. Хай не мліють ріки і озера, і буде в них вода цілюща й чиста.

3. Хай не згаса калинове намисто, а колос наливає повне зерно.

IV. Засвоєння теоретичного матеріалу.

Слово вчителя: Складне речення, частини якого поєднані сурядними зв’язками, називають складносурядним.

Робота в парах.

Опрацюйте матеріал, проведіть взаємоопитування у формі діалогу. Робота з підручником стор. 14, на основі таблиці.

2м-м

V. Закріплення знань.

  • Робота в мікрогрупах (4 особи)

Побудуйте речення за поданими схемами, запишіть в зошит.

  1.  Або  =======,  або _   _   _   _  ======= .
  2.  _   _   _   _  =======,  а  ________ =======.
  3.  ________  _ _ _ _ _  =======,  а    _______  =======.
  4. =======   ________   _   _   _   _ ,  проте _   _   _   _   ________  =======.
  • Завдання на картці

Завдання: продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж.

1. Грім помалу стихає, і   …

  2.Неподалік чулося дзюрчання води, а  …

  3.Від дороги тягнуться рівно поля …

  4.За селом росте пшениця,  і   …

  5.Вже й каштани розквітають навкруги,  але  …

  • Прокоментуйте, як ви розумієте вислови:

Садок у вересні, що кожух у січні.

Вересень студений, але ситий.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Серпень страву готує, а вересень подає до столу.

Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.

У жовтні тільки руки мерзнуть, а в листопаді й ноги дубіють.

VI. Підсумок

  • «Ромашка», малюючи пелюстки, повторюємо поняття, закріплюємо вивчене.

Учень підходить до дошки, малює пелюстку, читає поняття і дає повну відповідь.

  • «Знаю – навчаюся - вмію»  - прокоментувати ланцюжок, поєднавши з темою уроку.

Завдання: продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж.

1. Грім помалу стихає, і   …

  2.Неподалік чулося дзюрчання води, а  …

  3.Від дороги тягнуться рівно поля …

  4.За селом росте пшениця,  і   …

  5.Вже й каштани розквітають навкруги,  але  …

 

Завдання: продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж.

1. Грім помалу стихає, і   …

  2.Неподалік чулося дзюрчання води, а  …

  3.Від дороги тягнуться рівно поля …

  4.За селом росте пшениця,  і   …

  5.Вже й каштани розквітають навкруги,  але  …

 

Завдання: продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж.

1. Грім помалу стихає, і   …

  2.Неподалік чулося дзюрчання води, а  …

  3.Від дороги тягнуться рівно поля …

  4.За селом росте пшениця,  і   …

  5.Вже й каштани розквітають навкруги,  але  …

 

Побудуйте речення за поданими схемами, запишіть в зошит.

  1.  Або  =======,  або _   _   _   _  ======= .
  2.  _   _   _   _  =======,  а  ________ =======.
  3.  ________  _ _ _ _ _  =======,  а    _______  =======.
  4. =======   ________   _   _   _   _ ,  проте _   _   _   _   ________  =======.

 

 

Побудуйте речення за поданими схемами, запишіть в зошит.

  1.  Або  =======,  або _   _   _   _  ======= .
  2.  _   _   _   _  =======,  а  ________ =======.
  3.  ________  _ _ _ _ _  =======,  а    _______  =======.
  4. =======   ________   _   _   _   _ ,  проте _   _   _   _   ________  =======.

  

Побудуйте речення за поданими схемами, запишіть в зошит.

  1.  Або  =======,  або _   _   _   _  ======= .
  2.  _   _   _   _  =======,  а  ________ =======.
  3.  ________  _ _ _ _ _  =======,  а    _______  =======.
  4. =======   ________   _   _   _   _ ,  проте _   _   _   _   ________  =======.

 

Побудуйте речення за поданими схемами, запишіть в зошит.

  1.  Або  =======,  або _   _   _   _  ======= .
  2.  _   _   _   _  =======,  а  ________ =======.
  3.  ________  _ _ _ _ _  =======,  а    _______  =======.
  4. =======   ________   _   _   _   _ ,  проте _   _   _   _   ________  =======.

 

Категория: 9 класс | Добавил: Правитель_Бабаколэнда
Просмотров: 869 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz