Всемирная история
Урок №10
Тема. Узагальнення з теми: Промислово розвинуті країни світу на початку ХХ ст.
1 завдання.
Робота з поняттями.
А) імперіалізм
|
1. це поступальний рух техніки, еволюційний розвиток усіх елементів продуктивних сил суспільного виробництва на основі широкого пізнання і освоєння зовнішніх сил природи, це об’єктивна, постійно діюча закономірність розвитку матеріального виробництва, результатом якої є послідовне вдосконалення техніки, технології та організації виробництва, підвищення його ефективності.
|
Б) Дуалістична монархія
|
2. найодіозніша форма націоналізму, пропагування національної винятковості, протиставлення інтересів однієї нації інтересам іншої нації, поширення ідей національної переваги, розпалювання національної ворожнечі й ненависті.
|
В)Технічний прогрес
|
3. форма державного правління, за якої поряд з монархом функціонують парламент і уряд. Глава держави особисто формує уряд, який відповідальний не перед парламентом, а перед монархом. Монарх має право вето на закони, які приймає парламент.
|
Г)Національний рух
|
4. ) будь-який суспільно-політичний рух, учасниками якого є представники певної етнічної спільності племені, народності, нації, з метою звільнення своєї країни від чужоземного панування;
|
Д)Шовінізм
|
5. державна політика, спрямована на завоювання територій, колоній, або встановлення політичного й економічного контролю над іншими державами
|
А-5, Б-3,В-1, Г-4,Д- 2
2. заповніть таблицю
країна
|
Особливості політичного устрою держави
|
Осоюливості єкономіного розвитку
|
США
|
|
|
Велика Британія
|
|
|
Росія
|
|
|
Австро-Угорщина
|
|
|
Завдання
• Проаналізуйте дані таблиці та визначте особливості політичного устрою та економічного розвитку в кожній країні, порівнюючи їх між собою.
3 завдання.
Визначити, про кого йдеться.
1) 28-й Президент США (1913—1921 рр.). Відомий також як історик і політолог. Будучи
кандидатом від Демократичної партії, він був обраний губернатором штату Нью-Джерсі в 1910 р.,
а в 1912 р. —президентом США, був переобраний у 1916 р. Другий термін його президентства
відзначився вступом США в Першу світову війну (березень 1917 р.) і активними дипломатичними
зусиллями президента з мирноговрегулювання,вираженими в «14 пунктах».
тав першим президентом США, що відвідав з офіційним візитом Європу, беручи
участь у роботі Паризької мирної конференції.
2) 26-й президент США, 25-й віце-президент США, лідер Республіканської та Прогресивної партій.
Продовжив курс на відмову від політики ізоляціонізму і становлення Америки
як світової імперіалістичної держави. Йому належать висловлювання «політика великого кийка»
і «світовий поліцейський». При ньому почалось будівництво Панамського каналу.
3) Походив із династії Гогенцоллернів, онук Вільгельма І, син Фрідріха III. Від 1888 до 1918 р.
був останнім кайзером Німеччини та королем Пруссії. У 1890 р., проголосивши «новий курс»,
активізував зовнішню політику Німеччини, спрямовану на боротьбу за переділ світу.
Разом з іншими правителями європейських держав сприяв розв’язанню Першої світової війни.
4) Російський державний діяч, реформатор, прем’єр-міністр (1906—1911 рр.).
Відзначався крайніми шовіністичними поглядами, активний захисник самодержавства.
Походив із старовинного дворянського роду. Під час революції 1905—1907 рр. Жорстоко
розправлявся з селянськими виступами. У квітні 1906 р. призначений міністром внутрішніх справ,
а в липні 1906 р. — головою Ради Міністрів.
Він підготував і провів аграрну реформу, яка мала вирішити земельне питання в
Російській імперії. Більша частина реформаторських заходів не була завершена.
Його діяльність викликала незадоволення крайніх правих сил, які в 1911 р. поставили
питання про його відставку. У вересні 1911 р. був убитий у Київському оперному театрі.
Відповіді
1) (В. Вільсон)
2). (Т. Рузвельт)
3) (Вільгельм ІІ)
4). (П. Столипін)
Дамашне завдання. Опрацюйте опорні таблиці, виконайте завдання.
Основні дати
|
1882 р.
|
створення Троїстого союзу
|
1904–1907 рр.
|
створення Антанти
|
Основні поняття
|
Індустріальне суспільство
|
суспільство, в якому закінчено процес створення великої, технічно розвиненої промисловості та відповідних соціальних і політичних структур; етап розвитку суспільства, коли основна маса населення зайнята на заводах і фабриках ( в індустрії)
|
Науково-технічна революція
|
якісний стрибок у структурі і динаміці розвитку продуктивних сил, корінна перебудова технічних основ матеріального виробництва на основі перетворення науки в провідний чинник виробництва
|
Капіталізм
|
суспільний лад, економічна система виробництва та розподілу, заснована на принципах приватної власності, особистої ініціативності, раціональності та ефективності використання наявних ресурсах, максимізації прибутку
|
Емансипація
|
звільнення від якої-небудь залежності, скасування якихось обмежень, зрівняння у правах
|
Панамериканізм
|
ідея про спільність історичної долі, економіки й культури США та інших держав американського континенту
|
Урбанізація
|
це зростання ролі міст в розвитку суспільства, який супроводжується ростом і розвитком міських поселень, зростанням питомої ваги міського населення, поширенням міського способу життя в країні, регіоні, світі.
|
Основні персоналії
|
Г.Гегель
|
німецький філософ 19 століття, який створив систематичну теорію діалектики. Діалектика розглядалася також як протиставлення тези, антитези й синтезу, вирішення протиріч
|
І.Кант
|
німецький філософ, родоначальник німецької класичної філософії. У своїх численних роботах стверджував, зокрема, що умова пізнання — загальнозначимі апріорніформи, що упорядковують хаос відчуттів. Ідеї Бога, волі, безсмертя, недовідні теоретично, є, однак, постулатами «практичного розуму», необхідною передумовою моральності
|
К.Брюллов
|
російський художник, професор Петербурзької академії мистецтв. Автор «Вершниці», Останнього дня Помпеї»
|
І.Рєпін
|
російський художник-реаліст українського походження, автор картин «Запоржці пишуть листа турецькому султану», «Бурлаки на Волзі», «Українська хата»
|
Е.Мане
|
французький художник імпресіоніст. Малював портрети, жанрові композиції, натюрморти. Залишив цікаві зразки графіки в малюнках і офортах, автор картин «Молодик в костюмі махо», «Лола з Валенсії»
|
Ван Гог
|
нідерландський художник, постімпресіоніст. Його творчий спадок мав величезний вплив насамперед на французький живопис, автор картин «Їдці картоплі», «Соняшники»
|
В.Моцарт
|
австрійський композитор, представник віденського класицизму, який вважається одним із найгеніальніших музикантів в історії людства, автор творів «Весілля Фігаро», «Реквієм»
|
Л. ван Бетховен
|
німецький композитор, автор 9-ти симфоній, «Урочистої меси», 32 сонат («Місячна соната»)
|
Й.Штраус
|
австрійський композитор, скрипаль, диригент, найвидатніший майстер віденського вальсу й віденської оперети. Написав близько 500 творів танцювальної музики, автор творів "Кажан ", «Циганський барон», «Прощання з Петербургом», «На прекрасному блакитному Дунаєві», «Казки Віденського лісу»
|
воспроизведите
Основні дати
|
|
створення Троїстого союзу
|
|
створення Антанти
|
Основні поняття
|
|
суспільство, в якому закінчено процес створення великої, технічно розвиненої промисловості та відповідних соціальних і політичних структур; етап розвитку суспільства, коли основна маса населення зайнята на заводах і фабриках ( в індустрії)
|
|
якісний стрибок у структурі і динаміці розвитку продуктивних сил, корінна перебудова технічних основ матеріального виробництва на основі перетворення науки в провідний чинник виробництва
|
|
суспільний лад, економічна система виробництва та розподілу, заснована на принципах приватної власності, особистої ініціативності, раціональності та ефективності використання наявних ресурсах, максимізації прибутку
|
|
звільнення від якої-небудь залежності, скасування якихось обмежень, зрівняння у правах
|
|
ідея про спільність історичної долі, економіки й культури США та інших держав американського континенту
|
|
це зростання ролі міст в розвитку суспільства, який супроводжується ростом і розвитком міських поселень, зростанням питомої ваги міського населення, поширенням міського способу життя в країні, регіоні, світі.
|
Основні персоналії
|
|
німецький філософ 19 століття, який створив систематичну теорію діалектики. Діалектика розглядалася також як протиставлення тези, антитези й синтезу, вирішення протиріч
|
|
німецький філософ, родоначальник німецької класичної філософії. У своїх численних роботах стверджував, зокрема, що умова пізнання — загальнозначимі апріорніформи, що упорядковують хаос відчуттів. Ідеї Бога, волі, безсмертя, недовідні теоретично, є, однак, постулатами «практичного розуму», необхідною передумовою моральності
|
|
російський художник, професор Петербурзької академії мистецтв. Автор «Вершниці», Останнього дня Помпеї»
|
|
російський художник-реаліст українського походження, автор картин «Запоржці пишуть листа турецькому султану», «Бурлаки на Волзі», «Українська хата»
|
|
французький художник імпресіоніст. Малював портрети, жанрові композиції, натюрморти. Залишив цікаві зразки графіки в малюнках і офортах, автор картин «Молодик в костюмі махо», «Лола з Валенсії»
|
|
нідерландський художник, постімпресіоніст. Його творчий спадок мав величезний вплив насамперед на французький живопис, автор картин «Їдці картоплі», «Соняшники»
|
|
австрійський композитор, представник віденського класицизму, який вважається одним із найгеніальніших музикантів в історії людства, автор творів «Весілля Фігаро», «Реквієм»
|
|
німецький композитор, автор 9-ти симфоній, «Урочистої меси», 32 сонат («Місячна соната»)
|
|
австрійський композитор, скрипаль, диригент, найвидатніший майстер віденського вальсу й віденської оперети. Написав близько 500 творів танцювальної музики, автор творів "Кажан ", «Циганський барон», «Прощання з Петербургом», «На прекрасному блакитному Дунаєві», «Казки Віденського лісу»
|
Основні дати
|
1882 р.
|
|
1904–1907 рр.
|
|
Основні поняття
|
Індустріальне суспільство
|
|
Науково-технічна революція
|
|
Капіталізм
|
|
Емансипація
|
|
Панамериканізм
|
|
Урбанізація
|
|
Основні персоналії
|
Г.Гегель
|
|
І.Кант
|
|
К.Брюллов
|
|
І.Рєпін
|
|
Е.Мане
|
|
Ван Гог
|
|
В.Моцарт
|
|
Л. ван Бетховен
|
|
Й.Штраус
|
|
|