Суббота, 28.06.2025, 04:26Приветствую Вас Гость | RSS
Донецкая школа № 64
Меню сайта
Категории раздела
5 класс [31]
6 класс [28]
7 класс [28]
8 класс [32]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов


Главная » Файлы » Дистанционное обучение 5-8 класс » 8 класс

Украинский язык Уроки 1 -2
19.09.2014, 11:10

Украинский язык

 Уроки 1 -2

Тема: Вступ. Мова - найважливіший засіб пізнання, спілкуван­ня і впливу. Повторення та узагальнення вивченого. Частини мови, їх значення та морфологічні ознаки

Завдання: - розкрити значення мови як засобу пізнання, спілку­вання і впливу; відновити у пам’яті учнів вивчений матеріал про частини мови, їх значення та морфологічні ознаки;

•                              розвивати навички роботи з текстом, складання діалогу, пам’ять;

• виховувати в учнів любов і пова­гу до рідної мови, сумлінне ставлення до навчання. 

Структура модуля

1 м-м

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКІВ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Вступне слово вчителя.

Рідна мова

Мово рідна,

Колискова

Материнська рідна мово!

Мово сили й простоти, -

Гей, яка ж прекрасна Ти!

Перейшов усі світи я –

Є прекрасних мов багато,

Але першою, як Мати,

Серед мов одна лиш ти є.

Ти велична і проста.

Ти стара і вічно нова.

Ти могутня, рідна мово!

Мова – пісня колискова.

Мова – матері уста.

І.Багряний

 

Понад 3 тисячі мов є у світі, але для кожного народу найближча й найдорожча його рідна мова. Рідна мова українців – українська. Вона є одним із важливих засобів формування патріотичних по гордості за свій народ, вона є виявом національної культури.

Мова передається з покоління в покоління як заповіт, найдорожча спадщина, тому її треба поважати й піклуватися про неї.

Через мову ми пізнаємо світ. Вона поєднує минуле із сучасним, програмує майбутнє й забезпечує існування нашої нації.

Мова також є найважливішим засобом, за допомогою якогого

спілкуються.

Функції мови такі:

•                                                                        пізнавальна (пізнання світу через мову);

•                                                         комунікативна (спілкування за допомогою мови);

•                                                мислеоформлююча (вираження думок засобами мови);

•                                                            номінативна (назва всього, що оточує людину);

•                                                  виражальна (розкриття з допомогою мови інтелекту);

•                                       об’єднуюча (об’єднання людей - основа розвитку всіх видів

людської діяльності);

•                                                                                          емоційна (вираження емоцій);

•                                                естетична (художнє зображення навколишнього світу).

Є також інші засоби спілкування, однак вони так чи пов’язані з мовою і мисленням. Це жести, сигнали, символи, коди. Однак тільки мова має загальнонародне поширення і може вати інформацію, зрозумілу всім.

2. Колективна робота.

•                                                  Прочитайте і прокоментуйте вислови відомих людей.

Мова - втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова, Любімо її, розвиваймо її. (М. Рильський)

Мова - це всі глибинні пласти духовного життя народу, історична пам’ять, найцінніше надбання віків, мова - це ще й мелодика, фарби буття, сучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу. (Олесь Гончар)

Знання рідної мови визначає багатство, широчінь інтелектуальних

й естетичних інтересів особистості. Той, хто не знає рідної мате мови або цурається її, сам засуджує себе на злиденність душі, стає безбатченком. (В. Сухомлинський)

3.Робота 3 підручником.

(Учитель пропонує учням виконати вправи з підручника.) 

4.Робота з текстом.

•                                                         Прочитайте текст. Визначте його основну думку.

Багато непорозумінь виникає через мовну недбалість. Ми часто об­ражаємо один одного, зовсім не бажаючи цього, через невміння чітко, недвозначно висловити свою думку. Адже від того, наскільки точно ми втілюємо в слова, формулюємо свою думку, наскільки вільно володіє­мо мовою, залежить і те, як нас розуміють інші.

Тактовна людина, починаючи розмову, завжди спробує з’ясувати, чи зацікавить співрозмовника те, що вона збирається йому розповісти. Чи не буде йому нудно, чи має він час її вислухати?

Уміння володіти словом, почуття краси слова потрібні кожній лю­дині. Той, хто відчуває красу слова, вміє словом передати найтонші від­тінки людських думок і переживань, підніметься :на високу сходинку справжньої людської культури.

5.Переказ тексту.

•                    Прочитайте текст, визначте його основну думку. Перекажіть текст усно.

Як зазначають мовознавці, одним із показників людської шляхетності є культура мовлення - поняття не тільки лінгвістичне, а й психо­логічне, педагогічне, естетичне та етичне. У багатому мовному арсеналі виробилась і закріпилася ціла система словесних вітань: доброго ран­ку, доброго здоров’я, добридень, доброго вечора у вашій xaті, бувайте здорові тощо.

Здавалося б, звичайні собі «дякую», «уклінно прошу» чи «по­вторіть, будьте ласкаві ще раз», а як ними можна розчулити співроз­мовника. Навпаки, проціджене крізь зуби, силуване «спасибі» не за­початковує чемного спілкування.

Культура мовної поведінки - своєрідне дзеркало люди:ни. Вироблені віками і закріплені форми вітань-звернень - це :наш повсякденний етикет, наша культура.

6. Переклад українською мовою.

Не употребляйте тех слов, особенно иностранных, значение кото­рых вам самим не особенно по:нят:но.

Произносите почаще хорошие слова: «добрый день», «спокойной ночи», «будьте добры», «простите», «спасибо» . От этого и ваша жизнь, и жизнь ваших родных, знакомых станет веселее, радостнее.

Умейте сосредоточиться на том; что говорит собеседник. Это требует усилий, поскольку сосредоточенное внимание удерживается недолго  (менее одной минуты).

Старайтесь понять не только смысл слов, но и чувства собеседника.

Придерживайтесь одобрительной реакции по отношению к собеседнику. Ваше одобрение поможет ему точнее выразить свои мысли.

Вы заслужите уважение, если не будете вступать в споры по пустякам.

2 м-м

7.Складання діалогу.

• Уявіть, що до вашого класу прийшов новий учень. Складіть та «проговоріть» за особами діалог між ним і класним керівником, діалог між ним та двома-трьома учнями. Мета спілкування - знайомство. Вживайте такі мовні формули:

Добридень! Дозвольте вас познайомити з … Дуже nриємно. Як тебе звати? Був радий познайомитись. Дякую. Будь ласка.

ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Бесіда.

•                                                                                               Які функції виконує мова?

•                      Чому мова є найважливішим засобом спілкування, пізнання  і впливу?

•                                                             Чи є, крім мови, інші засоби спілкування? Які?

•                                                                 Назвіть основні правила спілкування людей.

 

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Бесіда.

•                                                                       На які групи поділяються частини мови?

•                                                                  Які частини мови належать до самостійних?

•                                                                    Які частини мови належать до службових?

•                                      Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до служ-

бових?

•                                                                                 Який розділ вивчає частини мови?

•                                                          Які частини мови є змінними, а які - незмінними?

2.Робота з підручником.

Впр.15.

3.Практична робота.

•          Запишіть речення. Визначте, якою частиною мови виражене кожне слово, яку синтаrcичну роль воно виконує.

Духмяні пахощі цвіту вривалися крізь розчинене вікно до хати, владно нагадуючи про весну. Хлопці не поспішаючи йшли до школи, хвацько підбиваючи ногами брунатні каштани, які від лег­кого подиху вітру раз у раз падали додолу, з тріском та луском виска­кували з їжакуватої зеленої шкаралупи.

3 м-м

4.Робота біля дошки і в зошитах.

•        Випишіть з поданого речення самостійні частини мови, визначте Їх граматичні ознаки.

Відходив серпень, запаливши наостанку білі вогні пізніх гречок. (1. Цюnа)

5.Розподільний диктант.

•                                            Випишіть з тексту службові частини мови у три колонки: прийменники,сполучники,частки.

Дехто вважає мову тільки засобом порозуміння між людьми. Насправді ж це не так. У мові закодовує нація всю свою історію, багатовіковий досвід, здобутки культури, духовну самобутність.

Мова для будь-якого народу стає ніби другою природою, що оточує його, живе з ним всюди і завжди. Без неї, як і без сонця, повітря, рослин, людина не може існувати. Як великим нещастям обертається нищення природи, так і боляче б’є по народові зречення рідної мови чи навіть неповага до неї, що є рівноцінним неповазі до батька й матері.

6.Переклад українською мовою.

 

•                    Перекладіть українською мовою сполучення слів, запишіть, підкресліть прийменники. 3 трьома словосполученнями складіть речення.

 

По собственному желанию (за власним бажанням); сказать в защиту (сказати на захист);

по просьбе (на прохання);

плыть по течению (пливти за течією);

ходить по улицам (ходити по вулицях, вулицями); по ошибке (через помилку, помилково);

по последней моде (за останньою модою);

учебник по языкy (підручник з мови);

прийти по делу (прийти у справі);

по закону (згідно із законом);

по собственной воле (з власної волі); по зову сердца (за покликом серця);

во время прогулки (під час прогулянки);

в пять часов вечера (о п’ятій годині вечора).

7.Тренувальна вправа.

• Придумайте й запишіть два речення, щоб в одному з них сполучник поєднував однорідні члени речення, а в другому - частини складного речення.

VI. Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал підручника.

Викон впр. 9, 20

Категория: 8 класс | Добавил: Правитель_Бабаколэнда
Просмотров: 1099 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz