Среда, 16.07.2025, 10:55Приветствую Вас Гость | RSS
Донецкая школа № 64
Меню сайта
Категории раздела
5 класс [31]
6 класс [28]
7 класс [28]
8 класс [32]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов


Главная » Файлы » Дистанционное обучение 5-8 класс » 5 класс

Украинский язык Уроки 7-8
19.09.2014, 11:24

Украинский язык

Уроки 7-8                         

Тема: Поняття про стилі мовлення, сфери їх уживання (повторення). Прислівник. Сполучник. Прийменник

Завдання: розвивати культуру усного і писемного мовлення, спілкування; поглибити знання учнів про стилі мовлення, сфери вживання кожного з них, навчити учнів розрізняти функціональні стилі; виховувати свідоме ставлення до власного здоров'я, бережливе ставлення до води;повторити відомості про дієслово, неозначені та особові форми дієслова; формувати вмін-ня розпізнавати дієслова в тексті, визначати їх граматичні ознаки, формувати навички правильного написання особових закінчень у дієсловах першої та другої дієвідмін, написання не з дієсловами; розвивати логічне мислення, мовлення, пам’ять, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів;повторити відомості про займенник та числівник як частини мови, формувати вміння    знаходити займенники та числівники в тексті, визначати граматичні ознаки, удосконалювати орфографічні навички; виховувати почуття любові до рідного слова; розвивати пам’ять, мислення, мовлення.

Структура модуля

І. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

  • Назвіть ознаки типів мовлення?
  • Які питання можна задати до різних типів мовлення?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Прочитайте текст. У чому помилковість висловлювання?

Вода - найпоширеніша речовина на Землі. Вона займає три чверті планети, точніше 71% поверхні Землі. Без води людина не проживе більше 10 днів. Дивовижно, але тіло людини теж на 70% складається з води.

Сину, принеси водички з криниці, бо вже ні вмитися, ні обід приготувати. Біжу, мамо, я скоро!

Покропив Сірий Вовк Івана-царевича мертвою водою - загоїлися рани, покропив живою - ожив царевич і став ще кращим, ніж був.

Усе, що відбувається в нашому організмі, пов'язане з водою. Вона супроводжує нас всюди з першої і до останньої миті нашого життя.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

1.Слово вчителя

Різні висловлювання, навіть бездоганні у мовному плані, можуть істотно відрізнятися один від одного загальним колоритом і тоном викладу. Зумовлене це не тільки змістом висловлювань, але й комунікативною настановою автора, тим, з якою метою створено текст, яку функцію він покликаний виконати. Залежно від призначення тексту - спілкування, повідомлення чи впливу на адресата - добираються й мовні засоби, здатні забезпечити досягнення мети. Так виникають різновиди висловлювань, які обслуговують різні сторони суспільного життя. Їх називають стилями, а науку, що їх вивчає, - стилістикою.

Кожен стиль відрізняється від інших характерними для нього мовними засобами.

Для публіцистичного стилю, що покликаний формувати громадську думку, впливати на слухача або читача в соціально-політичному плані, найхарактернішим є вживання суспільно-політичної лексики.

Для наукового стилю (підстилі - науково-популярний і науково-навчальний), мета якого - виклад наукової інформації, найхарактернішими ознаками є вживання термінів, логічність, аргументованість викладу.

Для офіційно-ділового стилю характерна точність, повна відсутність емоційно забарвлених засобів, особлива (більша чи менша в різних жанрах) стандартність оформлення та розміщення частин тексту.

У розмовно-побутовому стилі вживаються мовні засоби з емоційним забарвленням, допускаються просторічна лексика, жаргонізми.

Відмінність художнього стилю полягає передусім в образності, емоційності мовлення, розрахованій на естетичний вплив на адресата. Із цією метою можуть вживатися засоби, властиві будь-якому стилю. Вибір мовних засобів залежить і від індивідуальних уподобань письменника.

2. Опрацювання теоретичного матеріалу за міні-підручником.

Розповідь учителя з опорою на міні-підручник та таблицю.

Назва стилю

Сфера застосування

Мета спілкування

Основні види висловлювань

Розмовний

Побут, сімейні, дружні стосунки

Обмін інформацією, думками, встановлення стосунків

Діалоги, записки, особисті листи

Науковий

 

Наука, техніка, освіта

Виклад наукової інформації, пояснення явищ

Виступи, доповіді, лекції, монографії, підручники

Офіційно-діловий

 

Офіційні стосунки

Регулювання стосунків між людьми, підприємствами, установами

Договори, угоди, постанови, закони, ділові папери

Публіцистичний

 

Суспільне життя

Формування ставлення людей до суспільно важливих справ

Виступи, доповіді, лекції, статті, брошури

Художній

 

Мистецтво слова (фольклор, художня література)

Естетичний вплив через образне відтворення дійсності

Оповідання, повісті, романи, п'єси, вірші, казки, легенди тощо

Церковний

Церква, релігія

Регулювання стосунків між людьми та церквою

Молитви, проповіді тощо


До яких стилів належать дані уривки. Свою думку обґрунтуйте, спираючись на таблицю.

3. Робота за міні-підручником. Прочитайте подані уривки та заповніть таблицю

Текст

Стиль

Обставини мовлення

Стильові ознаки

Мовні засоби

Текст 1

 

 

 

 

Текст 2

 

 

 

 

Текст 3

 

 

 

 


Текст 1. Вибирай, що тобі до душі, не гаючи часу. Мабуть, не хочеш бути схожим на тих лежнів, що човгають ногами, як старезні діди, не можуть висидіти й десяти хвилин , щоб не підпертися рукою

Текст 2. Треба привчати свій організм не боятися холоду. Для цього і влітку, і взимку роби зарядку в самих трусах.

Текст 3.  - Я хочу бути сильним, - якось сказав Славко. - Для цього мені треба багато їсти.

- Ти, мабуть, переплутав. Для того, щоб бути сильним, необхідно щодня робити зарядку, їсти здорову їжу, дотримуватися режиму дня, - відповів Андрій.

- Так всього багато треба? - здивувався Славко, - я вже не хочу бути сильним.

- Ні, це добре, що ти захотів бути ним, запевнив Андрій, - я тобі допоможу.

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1.Виконання вправи на закріплення попереднього матеріалу.

 

   *Розподільний диктант. Записати в одну колонку кількісні, у другу – порядкові числівники.

    Третій, сім, дванадцять, шостий, тридцять поять, перший, двадцять другий, три, дев’ятий, один.

2.Повторення теоретичних відомостей про дієслово.

    *Лінгвістична загадка.

    Назвіть частину мови: “Я ніколи не можу сидіти без діла – ввесь час або рухаюсь, або щось  роблю, або просто думаю. Часто я задаю собі питання: “Що я вже зробив? Що можу ще зро-бити?” (Дієслово).

    *Бесіда.

  • Яка частина мови називається дієсловом?
  • Яку особливість має неозначена форма дієслова?
  • На яке питання відповідає неозначена форма дієслова? Наведіть приклади дієслів у                   

.        неозначеній формі.

  • Форми яких  часів мають дієслова? Наведіть приклади.
  • Як змінюється дієслово?

4.Виконання вправ на повторення.

     *Вибірковий диктант. Виписати дієслова, до кожного з них поставити питання. Вказати   дієслова у неозначеній формі. Пояснити написання не з дієсловами.

    Не шукай долі, а шукай волі. Або волю здобути, або дома не бути. Немає гіршої  долі, як жити   без волі. Великі душі мають силу волі, а слабодухі гинуть у неволі. Сильна воля гори перевертає. На чужому полі ти не матимеш волі.

    *Робота біля дошки. Записати дієслова, пояснити написання голосних у закінченні. Визначити   дієвідміни.

аєш, переносиш, допомагаєш.

    *Словниковий диктант.

    Хвилюєшся, навчаєшся, боїться, бачиш, гоїться, намагаєшся, вередуєш, палиш, хмариться, переноситься.

    *Переписати, знімаючи риску та вставляючи пропущені букви. Пояснити написання частки не та закінчень дієслів.

    Не/ лізь у горох, то й не/скаж...ш ох. Як не/ма...ш чобіт, то взу...ш постоли.  Як не/побереж...ш  тіла, то й душу погуб...ш. Проти вітру не/дмухн...ш. Не/брудни криниці, бо схоч...ш водиці.

   5.Повторення відомостей про займенник (з використанням таблиці підручника на стор.18).

   6.Виконання тренувальних вправ.

 

*Записати речення, визначити займенники.

Щасливий я і гордий, що читаю Шевченка, Франка, Лесю Українку на незрівнянній українській мові. Рідна мово материнська, ти – душа мого народу. Забувши мову України – забули ви усе святе. Ми працю покладем до ніг твоїх.

*Вправа 61. Відредагувати текст.

*Переписати, вставляючи пропущені букви. Підкреслити займенники, поставити до кожного з них запитання.

Ти посп...тай зв...чайного займенника, за кого він у мові? За іменн...ка! Хоч може цей  наш скромний пос...редник  замінювать  ч...слівник і пр...кметник. 

*Лінгвістичне завдання.

Які два займенники заважають водіям на дорогах? (Я, МИ).

Які три займенники допомагають тримати все в чистоті? (ВИ, МИ, ТИ).

   4.Повторення відомостей про числівник (стор.18).

   5.Виконання тренувальних вправ.

 

*Записати прислів’я. Визначити числівники, підкреслити їх. До кожного з числівників поставити питання.

Брехня стоїть на одній нозі, а правда на двох. Одному не страшно, а двом – веселіше. Сім раз відмір, а  один раз відріж. Поять днів нічого не робимо, на шостий відпочиваємо, а на сьомий пригод шукаємо.

*Вибірковий диктант. Виписати числівники (у формі називного відмінка), до кожного поставити питання.

Я – один, а з татом – двоє, тато, мама, я – вже троє, разом з братом нас – чотири,  ми з четвертої квартири. Ще дідусь, він буде п’ятий. Можна далі рахувати. На дітей батьки багаті – одинадцятеро в хаті. Заходилася стонога прямо посеред дороги впорядковувати ноги: виплутала першу, п’яту, потім третю і дев’яту, двадцять другу й двадцять шосту, Потім все пішло не просто, бо коли знайшла тридцяту, вже забула про двадцяту.

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

ІV. Домашнє завдання. Скласти розповідний текст художнього стилю за темою «У воді  - людське життя». Вик. впр. 58, 70

Категория: 5 класс | Добавил: Правитель_Бабаколэнда
Просмотров: 929 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz