Украинская литература
Уроки 3-4
Тема: Протиставлення добра - злу, людяності егоїзму у казці „Мудра дівчина". Виразне читання казок. (Конкурс на кращого читця казки)
Завдання: - повторити жанри усної народної творчості;
- розвивати творчі здібності учнів;
- виховувати любов до рідного краю, культури рідного народу, інтерес до УНТ і гордість за талановитий український народ, який залишив нам таку багату спадщину.
Тип уроку: урок-гра
Структура модуля
1 м-м
I. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та мети уроку
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
Тема сьогоднішнього уроку «Протиставлення добра - злу, людяності егоїзму у казці „Мудра дівчина". Виразне читання казок. (Конкурс на кращого читця казки)»
Мета уроку - розширити знання з УНТ, вдосконалити навички виразного читання текстів художнього характеру, розвивати усне мовлення, показати деякі тонкощі у створенні дитячих книжок.
Обирається журі з 3-4 учнів, які визначать найактивніших, найталановитіших. На дошці плакат - маршрут " Країна Народної Мудрості".
Станції: Казкова
Учитель.
-Діти, сьогодні у нас незвичайний урок - це урок-подорож до чудодійної Країни Народної Мудрості. Перед вами маршрут, де визначено станції, до яких ми потрапимо потягом. Треба бути дуже уважними і пам'ятати, що з однієї станції до іншої ми рушимо тільки в тому випадку, якщо справимось з усіма завданнями, які приготувала для нас казкова фея. Вона прислала до нас свого учня-пажа, який допомагатиме у нашій подорожі.
-Отже, сідаймо зручніше, і наш потяг з великою швидкістю везе до станції - Казкової.
Увага! Станція " Казкова".
Придивіться уважно, чи не знаєте ви цих казкових героїв?
Учні показують пантоміму з казки " Мудра дівчина" (фрагмент зустрічі батька за Марусею, як дівчина відгадує загадку пана).
-Аж ось ще казкові герої, хто вони? (Фрагмент казки " Названий батько", коли йде старець з торбою і приходить до синів. Як його зустрічають)
Діти відгадують героїв.
-Молодці, діти, але ще ми не можемо їхати далі, світлофор червоний, а до нас завітав художник - ілюстратор. Постарайтесь вгадати, до яких казок він намалював ці ілюстрації.
-І з цим завданням справились. Але світлофор горить червоним кольором. Треба інсценувати фрагмент казки про тварин (за вибором). Отже, зробімо визначення, що таке народна казка. А чому вони називаються усними народними?
-А на які основні групи поділяються казки? (Про тварин, фантастичні, казкові).
-Молодці, діти! Зверніть увагу на світлофор. Що означає зелений колір? (Путь відкрито). Тож поспішаймо до наступної станції.
2м-м
III. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Учні читають казку «Мудра дівчина» (дитяча лічилочка розподіляє частини тексту між учнями класу так, щоб один учень читав 1-1,5с)
2. Гра «Мозаїка»- кожен учень переказує частину, яка була ним прочитана,
а «помічники учителя» роблять висновки:
-Погано, що…
-Добре, що…
3. Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А .
4.Ілюстрація до казки. Пояснення виконання роботи.
Пригадайте правила створення сюжетного малюнка (Головні герої повинні розміщуватись у центрі…).
ПАМ’ЯТКА:
1). Малюй спочатку олівцем, а потім фарбами.
2). Зображуй на малюнку головне.
3). При зображенні героїні казки «Мудра дівчина» використовуй знання
про національний одяг та побут українського народу.
4). Намагайся зробити ілюстрацію яскравою.
5). Передай у малюнку характер кожного героя.
6). При розфарбовуванні великих деталей користуйся фарбами, невеличких - олівцями ,фломастерами.
5. Самостійна робота учнів. (Індивідуальна допомога тим, хто цього потребує).
6. Колективна перевірка. Підсумок учителя
3м-м
7. Колективна робота. Ознайомлення з пам’яткою «Виразне читання казок»
8. Виразне читання казки «Названий батько».
9. Оцінка читання членами журі, корекція оцінок учителем
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.
1. Підготувати перекази казок в особах.
2. Поміркуйте, чому в різних народів світу є казки подібного змісту.
3. Які типові слова для зачину використовують в українських народних
казках. |